måndag 24 mars 2014

Tillbaka - starkare och skörare på samma gång

Bryt ihop och Kom igen sa "Susanne Pettersson " till mig via sin bok med samma namn. Vilken kvinna. Hon  är en förebild. Jag lärde mig för länge sedan att ta bara råd av dem som du ser upp till och själv vill byta plats med, annars är det risk att du hamnar där du inte vill vara.
Vem har inte lyssnat på väninnan med flera spruckna relationer som ideligen ger tips om äktenskap??? Vill jag sluta som henne? Nej, varför lyssna på henne då - eller lyssna kan man ju alltid göra för hon har behov att att prata men slå dövörat till. Däremot Susanne, Wow. Att vända det negativa till det positiva, att våga tro, att agera utifrån den situation jag befinner mig i och inte "hur det kunde ha varit".
Därför har jag bestämt att i denna blogg eller kanske en egen skriva om min dotter Tindras allergier och hoppas kunna hjälpa så många som möjligt med samma problem. Det handlar egentligen bara om att dela med sig av erfarenheter och ge tips. Tips på mat, alternativ hjälp, sätt att hantera det på när det känns jobbigt. Hoppas att det kommer till hjälp.

Tips till alla er som vill baka med allergiska barn. Chokladbollar är alltid ett vinnande koncept.
Inga ägg, ren havre har ingen gluten i sig och för att göra den mjölkproteinfri så alla kan äta dem köp Mjölkfritt margarin. Skoja till det med lite färgglatt strössel så kan ingen kan gå fel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar