fredag 2 mars 2012

Hur blir jag framgångsrik?

Jätte spännande. Den senaste veckan har jag fått frågan från olika håll om hur man gör för att bli framgångsrik. En sak är klar, det kommer inte gratis. Vad det än handlar om så har framgång alltid ett pris. Ett pris som känns enkelt för många att betala men för andra omöjligt. Priset kan vara allt ifrån att släppa intressen för att får mer tid till jobbet, att umgås mindre med vänner, familj eller kanske att vara tvungen att byta träningstider. För en del handlar det om att inte kunna se sitt favoritprogram på TV eller kanske att behöva ändra invanda vanor. I slutändan handlar det om att kunna prioritera. Hur gärna vill du ha framgång. Vad är du beredd att betala?

I många fall så tror jag att att det mesta är värt att betala så länge det inte rör din själ och itegritet. När inte något inom dig förlorar på det. Att vara ifrån sin familj mer under en period kanske är valet för att kunna vara ännu mer tillsammans längre fram. Pay now and play later or play now or pay later. Det ligger något i det. Frågan man måste ställa sig tror jag är hur viktigt är det för mig? Är jag beredd att betala vad som krävs? Framgång kostar. För en del är kostnaden enkel att lägga ut medan för andra är det svårare. Viktigast är dock att man är i balans själv, inte prioriterar bort sig själv och har energi och glädje för nära och kära. Sedan behöver man inte umgås dagligen och höras av men när man väl gör det skall det vara med närväro och värme. Hellre 10 minuter med närvaror än 10 timmar i mental fråvaro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar