torsdag 1 mars 2012

Kroppen är min bostad

Att ha tid att känna, att våga känna och att vilja känna är något som jag tror att vi alla omedvetet inte gör idag. Känna av kroppen, känna av själen och känna av vad vi behöver. Vi följer vardagens tempo och omgivningens förväntningar och slutligen hamnar vi i ett slags vakum där vi inte vet vad vi känner längre. Även jag var där. Därför beslutade jag mig för att lära känna mig själv igen. Lära känna varje hjärttag och varje andetag. Att kunna styra min kropp samtidigt som jag kan känna varje rörelse inom mig. Jag har börjat läsa till Medicinsk Yoga instruktör. Det är magiskt. Kroppen blir ens vän istället för ens fiende och istället för att vilja dra sig på morgonen så längtar man efter att få stiga upp.
Förändringarnas tid är här. Läs mer på IMY ni som är nyfikna.

Den mest postiva effekten hittills förutom att jag känner, är tålamodet jag fått samt att jag inte alltid agerar på känslor reflexmässigt utan mer på förnuft.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar