måndag 27 april 2015

40 på topp - utmaning


Efter noga övervägande har jag antagit en utmaning som kommer att fortgå fram till den 18 december när jag fyller 40 år.

Utmaning heter ”40 på topp” och kom till efter en helg med väninnan Sara då vi insett en hel del saker:

Inga mer räkor.....svullnaden av saltet dagen efter är inte smickrande.

Vi är inte 23 längre .... och kan inte köpa klänningar och linnen som visas i Damernas Värld där BH är uteslutet. Var inte Damernas Värld för Damer just. Tillhör vi kategorin Tanter nu?

Vi måste bli vän med rynkorna och inte fiende. Hur blir man det?

Livet är inte hur man har det utan hur man tar det. Pepp är ett måste.

Att satsa på drömmar handlar egentligen om att hitta en vardag som man verkligen trivs i. Inte att bestiga Mount Everst.

Vi har utmanat varandra att bli 40 på topp. Det kommer att bli en spännande resa med tanke på att toppen är ganska långt bort men 40 på topp utmaningen slutar 18 december när jag fyller 40. Fram tills dess är det formen, psyket och ett nyköpt hus som skall filas. Vill du hänga på... Följ. Genom att bara nämna det under dagen har vi 8 nya anhängare. Varje dag kommer jag att rapportera och inspirera med träning, bra mat och tips för att nå en inre harmoni.

Du kan följa mig på JennieAjo på Instagram. Det här var ett ångestfyllt beslut men eftersom jag är expert (som majoriteten av andra i min ålder) att svika mig själv men aldrig andra så var detta enda alternativet.

Utmaningen startar nu, varför vänta, och idag har jag köpt nya träningskläder på Sportamore. Du får se resultatet när de anländer!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar