måndag 14 november 2011

Stockholm Stockholm, vackra stockholm

www.fotografiska.se
Nick Brandt, "On this earth, A shadow falls"

I helgen var jag och min man i Stockholm och njöt av denna otroligt vackra huvudstad som visade sin bästa sida tack vare strålande väder och glada människor. Julen började synas överallt och vi gjorde det som aldrig har gjort förut. Vi har en hel helg utan shopping. Vi besökte de ställen jag i 10 års tid ha velat besöka och sög in inspiration, energi och kärlek. Vi bodde på vackra GRAND HOTEL som har världsklass på sin service och de får en att känna sig som en prinsessa vid besöket på detta anrika hotel.

Vårta första stopp var på Svenskt tenn. Min absoluta favoritbutik men stilren design, tidlösa och unika föremål och en känsla av att vara hemma.




Sedan besökte vi Fotografiska museet. En otrolig inspirationskälla med fantastisk konst som berör. Detta kan jag verkligen rekomendera vid ert nästa besök i Stockholm om ni inte har varit där. Just nu ställer Nick Brandt ut tom 8 januari och detta är en utställning som berör.

Vi var även i en butiks om jag inte ens visste fanns som jag var helt fascinerad över. Jag själv älskar ju allt kreativt och denna butik heter HEMSLÖJD. Du kan hitta dem under www.svenskslojd.se och varje unik detalj i butiken fick mig att le. Även den enormt trevliga butikskvinnan var varm och tilltalande. Missa inte detta om du gillar kreativitet och konst i alla dess former. Här kommer ett axplock.




Åh vad jag älskar stockholm,  min man och weekends. Tack all barnvaktshjälp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar