söndag 18 december 2011

Alla stjärnor lyser...

Idag har jag sett många stjärnor lysa.  Stjärnor som varit släckta en lång tid men sedan åter igen fick liv. Idag är det min födelse dag och den har varit precis så som jag önskar av en födelsedag. Lugn, varm, min familj nära och lite presenter och massor med kramar. Även min gammelfarmor var på besök och hon tillhöra kategorin, arga tanter, vilka kan vara fullt förståerligt för vissa i hennes ålder men idag när vi satt vid bordet och champanjen var uppdrucken lyste hon upp. Hon titta på min man och sa, jag har varit en stor stjärna. Tänk när jag stod i parkerna och sjöng.... Hennes ögon gnistrade till, ett leende spred sig och hon tittade drömskt bortåt. Det här var mitt paradnummer... och så började hon sjunga. Hon lyste verkligen som en stjärna.
Min dotter bjöd även på en liten pianokonsert för gästerna medan maten dukades av och efterrätten dukades fram. Hon satt i sin lilla "skoluniform" som hon kallar det och som hon fullständigt älskar. Tänk er, vit skjorta, liten cardigan, grå tweed kjol, svarta strumpbyxor och uppsatt hår.  Från att ha varit en blyg, tillbakadragen liten tjej spelade hon som aldrig förr och njöt av uppmärksamheten och det syntes på henne. Hon var en stjärna just då och oj vad hon lyste.
Senare på kvällen var vi på julkonsert i Pingstkyrkan. Ett par vänner hade bjudit dit oss och det bjöds på fantastisk musik och sång. Varje person som steg fram för att göra ett eget solonummer strålade mer och mer ju längre låten gick. Självförtroendet tog plats, hjärtan berördes och nya stjärnor tändes en efter en. På väg hem var kylan äntligen här och himmlen var alldeles stjärnklar. En magisk syn som tar andan ifrån mig när jag tänker på oändligheten. Det tar ca 8 år för en stjärnas ljus att nå jorden, vilket innebär att när en stjärna slocknar så vet vi det först 8 år senare. Men ändå lyser den så klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar