torsdag 15 december 2011

Hur inställning kan förändra allt!

"Det är inte hur vi har det utan hur vi tar det". Detta tycker jag är ett fantastisk ordspråk men har du egentligen funderat över innebörden i det. Jag har gjort en djupdykning eftersom jag träffar människor hela tiden med olika problem i olika dignitet. Jag hörde en  historia en gång och jag skall kort berätta den för att lättare förklara.
"Det var en gång en vinterbadare som gav sig ut en kall vinterdag, gjorde ett hål i isen och gjorde en djupdykning ner i det isfrusna djupa vattnet. Han tog sig sedan upp, frisk och avkyld och gick tillbaka mot omklädningsrummet som fanns vid sjökanten. Samma dag och samma tid fast på andra sidan sjön var det ett par som gick ut med sin hund och gick. Det gick på den frusna isen men 3 meter i från strand brakade den ena genom isen. Det var inte så djupt men hon blev helt genomvåt och hennes partner fick upp henne snabbt. Hon blev sängliggande och fick feber av nerkylningen och flera vänner skicka blommor och kort för att säga hur glada de var att allt gick bra"
Frivillig eller ofrivillig handling är avgörande hur en situation skall te sig vilket innebär att du alltid reagerar negativt på oförberedda händelser så kommer det att bli jobbigt för dig men om du välkomnar den och ser att det som inte dödar härdar så kommer ditt liv bli mycket enklare. Försök kommande månad. Bli förvånad och inte besviken. Bli överraskad och inte skärrad. Var detta världen endet på ditt liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar