tisdag 22 maj 2012

Shanghai i mina ögon

Här följer ett litet reportage från min fantastiska resa till Shanghai. Tack vare mitt fantastiska jobb med MaryKay har jag möjligheten att få uppleva hela världen och dess hemligheter.


I shanghai bor det ca 24 miljoner människor.


Den gamla kulturen lever kvar. Här på bild är gamla Te´huset.


Färska frukter kantade gatorna ohc här är färska mangostan.


Silke, tyger, skrädderier. Här finns fantastiska möjligheter till unika kläder.


Det lugna tempot hos munkarna och templen är påtaglig. Hit söker sig människor för att finna ro och reflektera.






Te´provning var en av höjdpunkterna. Te´er för migrän, cancer, högt blodtryck, vertilitet, ämnesomsättning. Jag köpte 1 års förbrukning av te´för att minska allergier till mina barn.


Öppen för nya intryck. Vi provade mycket kinesiska rätter. Här är fläsk grillade i lotusblad. Det passade mig INTE i smaken.



En underbar resa till en imponerande stad.

1 kommentar: