onsdag 5 september 2012

Det tar 21 dagar att skapa en vana...


De lärda är eniga. De tar 21 dagar att skapa en vana. Jag är expert på att bestämma mig för att NU minsann skall jag börja yoga, jogga, jobba strukturerat, vara tidig på morgonen.... you name it. Det är så enkelt att vara klok och bestämma sig för att göra på ett visst sätt för att få vardagen att flyta smidigt och få mig själv att må mycket bättre men sen kommer det här med disciplin. Jag förstår inte HUR man kan välja bort saker som gör att jag skulle må mycket bättre som ett medvetet val dag efter dag. Visst har jag börjat jogga och visst yogar jag men inte alls med någon rutin och jag jag jobbar hur som helst på dygnet och morgonen är extremt svårt att gå upp fast jag vet att det blir stress innan skolan börjar och flera i familjen ser ut som de ätit citroner istället för att trippa iväg på små rosa mjuka moln. Vad är det med oss som gör att vi aktivit väljer bort det som vi vet skulle få oss att må hästlängder bättre.....JAG VET INTE... men det jag vet är att när man skapar en vana så blir allting enklare att genomföra. De lärda säger att det tar 21 dagar att skapa en vana så nu har jag lagt upp en vardagsrutin som skall följas. Wish me luck!!! Morgonen har börjat bra.
En puss från prinsen fick mig att vakna, kaffe, frukost, köra till skolan och nu ett litet blogginlägg för att lätta på alla tankar. Sedan bär det av ut i friska luften, jobb i 2 timmar, förbereda middag och fortsättning följer....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar